Tuesday 16 October 2012

Kurus dengan Diet program Shaklee~ 2Kg in a week? :)


1. Lecithin - Memecahkan lemak
2. Heb lax - Membantu tubuh dalam proses pembuangan
3. Cinch - Minuman pengurusan berat badan
(Cinch Shaklee terdapat dalam 3 rasa iaitu Vanilla, Chocolate, dan Caffe Latte..Memang sedap!)

-Detoks (herblax) + Protien (Cinch Shake or Energizing Soy Protin (ESP) + Lecitin/Omega

>>Kenapa perlu protien? Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.
Kenapa kene detoks? Detox herblax adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Tahukah anda? kunci asas untuk kurus adalah detox

>>Kenapa perlu Lecithin/Omega?: ..berfungsi untuk memecahkan lemak2 …Lecithin dinamakan “pengemulsi/pelarut semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak….dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn..

*Bagi ibu2 menyusu biasanya mereka akan ambil ESP, kerana Cinch membantu kalori dibakar dengan lebih cepat sbb ia meningkatkan metabolisme badan, tapi bagi ibu yang menyusu anak yang berumur setahun keatas, dah boleh ambil Cinch ni tapi makanan kene seimbang..

Contoh: Bfast, ambil 2 scoop cinch+half scoop ESP(protein) bersama 2 keping toasted bread. tak berat/ringan sangat kan? so takde masalah kurang kalori untuk menyusu anak dan sebagainya. Kenapa kene add half scoop protein ESP? Sbb anda sedang menyusu, jadi keperluan nutrien/kalori haruslah mencukupi.

>>Bagaimana Cinch boleh membantu mengurangkan berat badan?
Cinch Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. Rumusan proprietary kami diperkaya dengan asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.

Untuk mendapatkan harga vitamin Shaklee anda, sila hubungi:
PM/SMS/E-mail - 0125022412/ moshi_raihana@yahoo.com https://www.facebook.com/messages/moshilittlebaby

No comments: